28.5.14

10 seconden

Omdat ik soms dingen zeg zonder erbij na te denken, waarvan ik later ook spijt krijg en het eigenlijk helemaal niet meen, is de 10 seconden regel tot leven geroepen.
Praat maar een keertje met mij, je zult merken dat ik nooit 10 seconden kan wachten met een reactie. Ik wil zo snel mogelijk mijn eerste gedachte kwijt. En ja, soms is zo'n gedachte heel erg emotioneel geladen, en natuurlijk niet rationeel bedacht. Als ik er later over nadenk, weet ik precies wat ik eigenlijk wilde zeggen en hoe ik het beter kon verwoorden.
Dus, om niet meer zo overhaast en impulsief te reageren, moet ik 10 seconden wachten. In die 10 seconden moet ik eerst goed bedenken wat tegen mij is gezegd, niet te veel erachter zoeken, maar gewoon wat er letterlijk is gezegd, vervolgens mijn eerste impulsief reactie in mijn hoofd omzetten tot een rationeel, goed geformuleerd zin.
Om het zeker niet te vergeten, wat ik ook aan het doen ben, is "10 sec" op mijn pols geschreven, waar ik het dus bijna altijd zie. Ik moet ten minste doorgaan met dit 10 seconden regel totdat de tekst van mijn pols verdwenen is. Ik mag het natuurlijk niet nu even snel afwassen. Het moet van zelf, met de tijd, eraf komen.
Ik ben ook best slecht in wachten en ik ben heel vaak ongeduldig en wil dat dingen zo snel mogelijk gebeuren. De "10 sec" op mijn pols laat al meer dan ironisch zien dat sommige dingen meer tijd kosten dan 10 seconden. Zoals dat tekstje verwijderen van mijn pols..

Ik zal later nog schrijven over hoe het is gegaan en wat ik ervan heb geleerd. Kan niet wachten! Haha. :)


1 comment:

  1. "Mint például eltávolítja a hangulat a csuklómat .. én később írok, hogy ment, és amit megtanultam." Mint mindig, most is öröm volt olvasni a gondolataidat!!! :)

    ReplyDelete