15.12.09

a vihar..

Az elöbb írtam [angolul], hogy ma voltunk moziban és hogy [magyarra fordítva] A vihar-t néztük. A film az 1953-as viharról szól, amikor Hollandia nagy része víz alá került, és sokan meghaltak. Ennek volt egy olyan elözménye, hogy múlthéten törin ki kellett töltenünk egy ilyen.. kérdöívet, hogy:
-tegyük fel, egy háztetön ülsz, körülötted csak víz.
-mikor döntessz úgy, hogy okosabb, ha úszni kezdezz, és mikor maradsz inkább a tetöbe kapaszkodva, és reménykedve, hogy valaki megment.
Tudni kell, hogy nem tudok úszni. Tavaly jártam úszásra, egy medencényit tudok úszni, utána kifáradtam, végem hagyjanak. Szóval NEM tudok úszni. ;D Ha egy tetön lennék, biztos nem tudnék úszni. Ezért megkérdeztem, hogy hogyan tudnék már válaszolni a helyzetekre, ha egyszer semmi esélyem a menekülésre, hiszen nem tudok úszni.. A tanár aztmondta írjam rá azt a lapra. :D Utána [vagy elötte...?] néztünk egy ilyen "akik túlélték a vihart szavai" valamit.. Én tényleg néztem, és tényleg látni lehetett az embereken, hogy milyen szörnyü is volt az az idö.. Hogy a legtöbben elvesztették a családjaikat és csak a szerencse miatt maradtak életben..
Úgyhogy ma délután a film után kikészültem. Betelt a pohár. Az elsö ember a mellettem állt, megöleltem és elkezdtem sírni. Miért mindig én? Valamit túl komolyan veszek..? Na mindegy, végülis csak abbahagytam és hazakísértek. :] Viszont annyira várom már a hétvégét hogy végre hazamenjek..
És mégvalami.. ma, amikor ott sírtam, akkor értettem meg valamit: most már értem miért kér anya mindig puszit mielött elmegy valahová.. Kitudja hogy visszajön-e! Borzalmas még csak leírni is, de ez így van.. A filmben is [és a valóságban is] egyik pillanatról a másikra omlottak össze a gátak.. Az egyik túlélö azt is mondta, hogy ahogyan visszaemlékszik, még csak el sem köszöntek egymástól, olyan hirtelen jött a víz, és olyan gyorsan történt minden.. Pedig ök éppen vacsoráztak..
Szóval haza akarok menni. És ha visszajöttünk, lemenni a tengerpartra, hogy meggyözödjek arról, hogy nincs vihar. Utána minden rendben lesz. Tudom.

No comments:

Post a Comment