14.4.10

Cito-toets, hazamegyek, B1.

Kezdjük az elején. Cito-toets. Ma kaptunk egy papírt, hogy valamikor werkweek után lesz egy tetsz és letesztelik a holland, angol, matek és.. ötletem is mi magyarul a studievaardigheid. :D 8 órás teszt lesz és lesz rá elvileg négy napunk. Nemértem, de mindegy.. :D A teszt végén kapunk eredményt, hogy ezek alapján hová is mehetnék jövöre. De mint az osztályfönöktöl megtudtuk, a Cito-toets nem írja felül azt, ami a tanáraink már javasoltak, szóval akárhogy sikerül a toets-om, jövöre akkoris vwo-ra megyek. Megint majd sokat kell gondolkoznunk..
Gondolkozásról. Hételeje óta tanultam föcire, mert ma írtunk belöle. Mindent tudtam, de mivel a földrajzot egyszerüen csak nem értem, így az egészet bemagoltam. Nem szoktam ilyent csinálni, de most igen. Szóval mindent tudtam, az összes fogalmat, helyneveket, az EU-tagokat, évszámokat, határokat meg ilyesmiket.. Ma aztán megírtuk a felméröt: 5,7 (10-ig vannak a jegyek) Épp voldoende! o_O, Ahol azt kérdezték mi ez, mi az arra jól válaszoltam, csak a kérdések nagy része úgy volt feltéve, hogy ha mondjuk valaki innen elköltözik oda mert ott többet keres, akkor ehhez melyik fogalom tartozik. Há honnan tudjam?! A könyvben az áll.. fogalom: eztjelenti. Semmi példa. Wháá! Sohatöbbet nem tanulok föcire. Eddig nem tettem és jobb jegyeket kaptam, most akartam javítani, erre kaptam egy ilyen pff.. Úgyhogy ma föcin eldöntöttem, hogy hazamegyek. Itt folyton olyanokat kérdeznek amit úgysem tudunk.. Nekünk nem olyan hiper-szuper példakitalálós agyunk van, legalábbis nekem nem. Meg az osztályomnak sem.. Mondjuk a hugomnak, aki ilyen kis holland-kisasszony, na neki van olyan agya. Úgyhogy hazamegyek, és használom az én normál agyamat. Meg itt úgyis félnek a nyugatiaktól.. Najó, haggyuk. Utána hollandunk volt..
B1. Hollandban vannak különbözö szintek és mi A1-A2 es szinten tanulunk. Az olyan utcanyelv, tudsz beszélgetni. Namost én meg barátnöm dolgozunk a B1-es szintünkön, ami már olyan holland hollandos szint. Kimondások..? Uitdrukking.. meg más szép szavak.. És a hollandtanár szerint majd jövö évvégén megírhatjuk a tesztet és akkor kapunk róla ilyen hivatalos papírt, hogy mi B1-es szinten beszélünk hollandul. Haha! Úgyhogy eldöntöttem, hogy talán.. még egy kicsit maradhatok.. Jövö évvégéig. De ez már az élettervemhez tartozik, úgyhogy mindegy is.. :D
utóirat: ah, Olivérka megszületet, de nagyon.. véres formában. o_O, :DDD

*bocsi a félig holland félig magyar szövegért, csak gyorsan gépeltem és nem jött hirtelen a jó szó.. :D Most viszont sietek.. :]

No comments:

Post a Comment