20.2.12

een liefdesbrief

Hier komt een stukje: dat wist je nog niet he! Ik wil later psycholoog worden en ik lees graag boeken erover en vervolgens maak ik samenvattingen van de inhoud. Zo was ik een keer in een boek de liefdesbrief-methode tegengekomen. Het is de bedoeling dat jij het schema invult. (zie foto) Daarna moet je het met je partner bespreken en het kan voor wonderen zorgen. Ik was eerst eigenlijk van wonder? No.. het is maar een brief en stel dat hij alleen maar de eerste paar boze zinnen leest, het papiertje scheurt en het uitmaakt met je? Dus ik dacht dat ik het nooit bij mijn vriend zou gebruiken. Ik had vandaag ruzie met hem, over belangrijke dingen en hij wilde mij niet begrijpen en het werd steeds erger. Toen besloot ik om gewoon stil te blijven en ik pakte dat schema en begon het in te vullen. Mensen, het is echt een wonder. Ik was zo boos, ik begon zelfs te huilen en hoe verder ik kwam, hoe rustiger ik werd. Uiteindelijk was ik gewoon weer super verliefd op hem en ik zei tegen hem dat ik zo chill was als Boeddha. :$ Sommige mensen, bijvoorbeeld mijn moeder geloven niet in psychologen, dat zij je gevoelens kunnen beïnvloeden. Dat kunnen zij wel. En ik wil zeker weten leren hoe dat moet. Ik wil ook schema's kunnen maken waardoor mensen opeens rustig worden en al hun woede kwijt raken! Ik raad het jullie aan, als jullie een vriend hebben en een hele erge ruzie, probeer een keer een liefdesbrief te schrijven, het helpt echt. :)

*Het boek waarin ik over de liefdesbrief-methode heb gelezen: John Gray: Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus.

4 comments:

  1. Katám, ezt sírva-röhögve olvastuk! Matyi is imádta... Fordító lefordítja nekünk, mi élvez és találja ki mire kislány kedves gondol... Izgalmas olvasol lesz mindigkor! Hurrá!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha :) tényleg van olyan magyar szó, hogy mindigkor? :D

      Delete
  2. Azt én találtam ki, és büszke vagyok rá:)

    ReplyDelete
  3. Dag Katie,
    Dit is precies wat ik zocht! Ik heb het boek hier, maar zocht precies zo'n overzichtje, zodat ik het in één keer in kan vullen. Ik ga het nu uitproberen. Dankjewel dat je dit acht jaar geleden hebt gedeeld!

    :3
    David uit Zoetermeer

    ReplyDelete