23.12.12

ongedierte

Dit vind ik echt zo verschrikkelijk en daarom wil ik het met jullie delen, zodat jullie ook erover gaan nadenken. Het begon allemaal met het akvarium van mijn vader die hij aan mij wilde geven. Ik wist niet wat ik ermee moest doen, maar ik wilde al lang muizen hebben dus ik zei dat ik muizen wilde. Mijn moeder wilde dat natuurlijk niet, want muizen in een huis.. nee.. Dus ik deed wat research wat volgens mij algemene kennis zou moeten zijn over muizen. Muizen kunnen namelijk hele lieve huisdieren zijn die ook heel erg slim zijn. Daarom dat ze ook gebruikt worden voor onderzoeken. Dus samen met mijn pa hebben wij ma overtuigd dat ze zeker lief zouden zijn. Wij gingen dus ook naar de winkel en ik wist precies wat ik zocht, door me research enzo. Ik heb dus twee vrouwtjes gekozen: een zwarte met een bruine buik en een lichtbruine. Ze wonen nu dus bij mij, in mijn kamer in dat akvarium. Ze zijn maar net thuis hoor en ze slapen lekker in hun huisje. :) Dus omdat ik niet meer naar hun kon kijken hoe ze op zoek waren naar een uitgang of hoe ze hun drinken konden laten vallen, of het grappigst: hoe ze hun huis konden verplaatsen op hun rug.. ging ik nog meer research doen op internet. Het is bijna oud & nieuw, zijn muizen ook bang voor vuurwerk, net als honden? Ik zocht dus op of muizen last hadden van oud & nieuw viering en dit is wat ik kreeg: heeft u last van muizen? van ongedierte? bel ons! Dat maakte me zo boos! Het zijn echt hele lieve dieren en je moet ze niet behandelen hoe ze op dit moment worden behandeld. We gebruiken ze voor onderzoeken en als slangenvoer en dan durfen wij nog zeggen dat wij last van hun hebben. Als er geen onderzoeken zouden zijn met muizen, zouden we veel minder weten nu. Ik vind dat we meer respect voor ze moeten hebben. Ik ga super goed voor mijn muizen zorgen in ieder geval en ik beschouw ze zeker niet als 'last en ongedierte'.. Het zijn slimme kleine fluffy bolletjes. <3 met een lange staart dat wel. :$ Ik zal straks foto's van ze maken! :)

Fijne kerstdagen en een gelukkig Nieuwjaar iedereen! 
katie

No comments:

Post a Comment