23.8.13

koffie

Ik stond nieuwsgierig in de keuken te wachten op de koffiezetapparaat om eindelijk mijn eerste koffie te gaan drinken. Veel van me vrienden drinken koffie en ouderen ook, dus het moet toch wel goed zijn. Ik ben nog de enige die chocomel drinkt en het is tijd voor iets nieuws. Ik zou zelf nooit op dit idee komen, omdat ik al van de geur van koffie misselijk word. Maar het is niet anders, ik moet het gaan proberen. Soms als het weer heel erg verandert binnen een korte tijd of als ik gewoon zo'n moment heb, krijg ik erg veel hoofdpijn. Volgens mijn ma is mijn bloeddruk te laag, ga koffie drinken. Ik heb altijd nee gezegd, liever hoofdpijn dan koffie! Vanochtend was dat anders. Ik werd wakker, helemaal uitgeput, omdat ik al dagen niet lekker en genoeg kan slapen. Ik keek naar buiten en zag de grote wolken aankomen en een uur later scheen toch de zon. Dat zorgde natuurlijk voor hoofdpijn, maar ik viel bijna in slaap. Ik moet zometeen naar buiten, met de auto. Dat moet goedkomen, dus ik besloot om mijn eerste koffie ooit te gaan drinken. Ik heb me al voorgesteld dat ik de deur open zou doen en naar buiten zou rennen, helemaal fris en vrolijk. Zo ging ik dus ook naar beneden en na wat technische problemen heb ik dat apparaat aangekregen. Ik moest wachten totdat het lampje groen werd en daar kwam het al, mijn koffie! Ik zag een zwart-wit spul naar beneden druppelen met een vreselijke geur. Ik dacht, geen probleem, dat hoort gewoon erbij. Het is een koffie met vanille smaak, dat kan niet erg zijn. Zometeen als ik een slokje neem, zal het lekker naar vanille smaken. Ik nam het mee naar de tafel en bekeek het nog een keer. Het rook echt niet lekker. Ik besloot om heel volwassen mezelf om een suikertje te gaan vragen. Ik liet de suikerklontje in me koffie vallen en ik begon te roeren. Ik werd al misselijk van die geur, maar ik zette door. Toen ik geen suiker meer hoorde aan de onderkant, nam ik een klein lepel koffie. Ik keek ernaar en stopte het in me mond. Die smaak van zo vreselijk gewoon! Ik heb nog nooit zoiets vies in me mond gehad! Ik kan tegen hete paprika, zure citroen, maar die koffie.. dat kon ik niet door me keel krijgen. Ik rende naar de kraan en spuugde alles eruit. Ik heb me mond nog duizend keer schoongewassen, maar ik kan de koffie nog steeds proeven. Vanille smaak? Die koffie had niks te maken met vanille! Daar ging mijn fris en vrolijkheid.. Ik blijf lekker chocomel drinken.

 


No comments:

Post a Comment