11.1.14

datingsites

NEEEE! Ik zit er niet op. Ik heb gewoon een mening en nieuws voor mensen die er wel op zitten. 
Toen ik nog niet single was, vond ik die reclames op tv verschrikkelijk. Daten voor hoogopgeleide mensen.. Een tweede kans.. Ik dacht altijd van als ik een jongen kon ontmoeten die 40 km van me vandaan woont, moet je niet beginnen met een stomme datingsite. Liefde komt van zelf.
Nu ben ik single en nu vind ik die sites nog steeds erg. Is het niet verkeerd om expres op zoek te gaan naar iemand met de beste foto van jezelf en allemaal goede eigenschappen op een lijstje? En wat zeg je dan? Je lijkt me leuk, zullen we het proberen? Liefde gaat toch niet zo? Of nog iets.. er zijn toch zoveel mensen op zo'n site. Waar zoek je dan op? Hoe weet je wie bij je past en waar die persoon woont of hoe die eruit ziet? De liefde van je leven is misschien helemaal geen Johnny Depp met een leuke baan die ook nog eens met kinderen kan omgaan... Ik vind het echt zó verkeerd. 
Aan de andere kant, er zijn natuurlijk ook mensen die de liefde van hun leven via zo'n site kunnen vinden. Ze ontmoeten elkaar, gaan opeens trouwen en kinderen krijgen blabla.. Stel je voor dat ze dan niet op die site waren, dan hadden ze elkaar misschien nooit ontmoet. Toch... als je zo voor elkaar bestemd bent, ontmoet je elkaar toch wel? 
Het klinkt in mijn oren allemaal heel verkeerd, zo'n datingsite. In mijn wereld komt ware liefde van zelf, je hoeft er niet naar op zoek te gaan. Je kan het ook niet zoeken, omdat je gewoon niet weet wat je moet zoeken. Het komt gewoon op je af, zonder dat je het beseft.

Daar komt het nieuws dan! Er zijn mensen die mijn mening delen van ik zou nooit een datingsite gebruiken en dan doen ze iets heel grappigs. 
Ik ga Spaans leren (als ik al wat kan zeggen, ga ik daarover posten. :D) maar ik dacht dus van laat ik eens op zoek gaan naar en groepje op facebook waar mensen Spaans leren onder elkaar en helpen en leuke dingen delen. Heb ik ook gevonden, maar dan staat aan de zijkant altijd zo'n lijstje met "Groepen die je vrienden leuk vinden." En toen zag ik het. Mijn vrienden, die nooit een datingsite zouden gebruiken, zitten op facebook in groepen voor single mensen. Wat is dat nou als niet een vorm van datingsite? Waarom zou het beter zijn om iemand via facebook te zoeken dan via een andere website? Maar, blijkbaar kan dat wel. Facebook is een andere wereld. :D Dus mensen die mijn mening delen, maar toch op zoek willen naar liefde, tegenwoordig kan dat ook op facebook. Hoef je geen account aan te maken op een site, gewoon je eigen profiel delen. En dan krijg je reacties dat je lekker bent en misschien een keertje wil uitgaan. Goed voor je ego, slecht voor de ware liefde. Vind ik. Vind ik niet leuk. 

No comments:

Post a Comment