20.6.14

do what you love, love what you do!

De 100 happy dagen zijn nu voorbij, maar nog voordat het afgelopen was, heb ik al nagedacht over wat daarna. Geluk komt niet zomaar, en je kunt niet zeggen dat het zo is gebeurd dat je ongelukkig leeft. Geluk is een keus. Als je beslist om vanaf nu gelukkig te zijn, dan kan dat. Positief denken, focussen op het goede enzovoort. Tijdens die 100 dagen heb ik ook gemerkt dat ik alleen eraan moest denken hoe ik beter kon zijn en hoe ik mijn tijd zo kon verdoen dat het leuk was en dat het al gelijk hielp om meer gelukkig zijn. Geluk is er altijd, overal, je moet het alleen vinden.
Daarom heb ik een klein notitieboekje gekocht, waarin ik alleen maar leuke dingen opschrijf. Dingen die mij laten lachen, dingen waarvoor ik dankbaar ben, dingen die gewoon leuk zijn. Er zitten quotes in, namen van films, gebeurtenissen, van alles. Dat allemaal, betekent geluk voor mij. Ik zal maandelijks terugkijken naar wat ik allemaal erin heb geschreven en ik zal een aantal met jullie delen. Ik maak ondertussen ook nog steeds foto's af en toe, maar dat eigenlijk alleen zodat het ook in beelden bij me blijft.
Ik heb ook wel eens gemerkt tijdens de 100 dagen dat het soms al avond was en ik voelde me gewoon niet gelukkig. Wat ik ook deed, kon me eerlijk gezegd niet echt schelen. Ik zat dus een van mijn Cosmopolitan tijdschriften te lezen, toen ik een artikel tegen kwam, waarin ze tips gaven voor gelukkig zijn. Gewoon korte dingen, waardoor je gelukkiger wordt. Ik heb die tips allemaal uitgeknipt, zodat ze nu kleine opdrachtjes zijn. Ik heb het in een doosje gestopt en als ik even een dag heb waarop gelukkig zijn maar niet wil lukken, zal ik iets uit dit doosje trekken. Er zitten ook tips bij waarmee ik niks kan, zoals "Besteed meer tijd met je kinderen." om maar een voorbeeld te geven.. haha. Maar die heb ik ook erin gelaten, want van deze zou je bijvoorbeeld kunnen maken: "Besteed meer tijd met je familie.". :) Ik zal die tipjes en wat ik ermee heb gedaan ook met jullie delen als ik eraan toekom om eentje te gaan trekken. :)
Op naar een gelukkiger leven!

No comments:

Post a Comment