6.3.12

zonder hoofd in de wereld..

Ik heb deze.. ik noem haar Anna.. :D van mijn tante gekregen. Sommige mensen vinden het lelijk, andere mooi. Ik hoor bij de mensen die het mooi vinden. Mijn tante heeft er heel veel van en ik wilde altijd al eentje. En nu heb ik hem! haar, want zij heet Anna. Anna, de.. ding waarop ik ringen kan hangen. :) Ik wilde ook een verhaal erbij verzinnen, omdat het speciaal voor me is.

Persoonlijkheid

Er zijn mensen die denken dat als ze mooi zijn, zelfverzekerd lijken en veel geld hebben, dat zij dan ook alles kunnen bereiken. Maar wat zij eigenlijk missen is een binnenkant. Zij lijken precies op mijn Anna: mooie kleren, dure kleren, maar zij mist haar hele hoofd! Zij mist haar persoonlijkheid, zij is gewoon een buitenkant. Denken en voelen gebeuren in je hoofd, maar als je daar niks of weinig hebt, ben jij niet een leuke persoon. Mensen die op Anna lijken, kunnen toch veel bereiken. Zij zelf hebben niet veel aan de binnenkant, maar wel genoeg aan de buitenkant. Daarmee kunnen zij mensen manipuleren en hun doelen bereiken. Maar ik vraag me af: wat voor leven heb jij dan zelf? Jij draagt je kleren om iemand te zijn, maar wie ben jij dan echt? Jij lijkt wel zelfverzekerd, maar ben jij dat ook? Als jij thuis zit met je joggingbroek aan, of naakt onder de douche, ben jij dan nog steeds zelfverzekerd? Vind je jezelf dan nog steeds mooi? Want de persoon die onder de douche staat, ben jij. Zou het niet leuker zijn om altijd die persoon te zijn? Of verberg je haar, omdat zij, zoals ik zei: echt alleen maar een buitenkant is, zonder persoonlijkheid aan de binnenkant? Dat geloof ik niet. Iedereen heeft haar eigen persoonlijkheid en ook al lijkt het niet leuk, heeft het zeker wel leuke kanten. Misschien denk jij dat jij nergens goed in bent, dus jij doet alsof, maar zou het niet fijn zijn om iets te doen wat jij leuk vindt? Er is zeker iets wat jij graag wilt doen, aan de binnenkant. Wat jij nog nooit liet zien. Doe het dan! Wees niet net als Anna, zonder hoofd in de wereld..

No comments:

Post a Comment