10.5.12

jeugd van tegenwoordig

In de vakantie hebben ik en mijn vriend besloten om alles zonder smartphones te doen. Wij gingen op het station naar gele borden kijken, in verschillende steden hebben wij gebruik gemaakt van plattegronden die je op het station kunt printen. De dagen daarna gingen wij ook zonder telefoon fietsen naar een bepaald plek. Wij hebben dit gedaan, omdat wij echt te vaak bezig zijn met die dingen. Ik vind het zo irritant als hij naast me zit en iets aan het spelen is ofzo. Om eerlijk te zijn, doe ik soms ook dezelfde en ja, ik vind mezelf ook niet echt beleefd dan. Zonder telefoons vond ik het veel leuker met hem, zoals ik al heb verteld, ik heb echt veel lol gehad in de meivakantie en dat kwam deels hierdoor. Ik vond het veel leuker om samen naar gele borden te kijken, om samen op de fiets in Rotterdam uitkomen terwijl wij naar Gouda wilden en om veel meer met elkaar te praten. Maar ja, hier komt het dan: de jeugd van tegenwoordig kan gewoon niet zonder die dingen! Soms waren wij helemaal uitgeput en nat ergens beland en wij keken elkaar aan en met een beetje schaamte en pakten we onze telefoons. 'Breng ons naar huis!' was wat wij meestal zeiden, echt hopeloos! :D Ik verveelde me geen moment met hem zonder mijn telefoon, maar dat ding is gewoon handig in sommige gevallen. Als we reisplanner hadden gebruikt, hadden we trein net gehaald. We hebben hem echt net gemist doordat wij naar die boorden moesten kijken. Hopeloos, die jeugd van tegenwoordig. :D Maar, wij zullen proberen om het alleen te gebruiken als het echt nodig is. Leven is gewoon veel meer lol zonder die dingen! 

katie

No comments:

Post a Comment