29.5.13

help, ik weet niks!

Ik vind het altijd leuk als er een moeilijk vraag gesteld wordt bij filosofie. Dan moet ik me hersenen echt aan het denken zetten, vorm ik nieuwe meningen over dingen en denk ik na over nieuwe onderwerpen. 
Zo was dus laatst de vraag: Wat weet je? Nou, heel veel dacht ik eerst. Maar toen begon ik te twijfelen. 
Ik weet dat ik nu leef. Ja, maar ik heb de film Inception gezien en misschien ben ik aan het dromen of is mijn leven alleen een illusie.Ik ging veel dingen langs, maar ik kon steeds toch weer iets verzinnen die liet zien dat ik het toch niet helemaal zeker wist. Toen dacht ik: chocola! Die is lekker. Dat weet ik. Om specifiek te zijn: Milka chocola met Oreo koekjes erin. Yummyy.. En dat weet ik, omdat ik die al eerder heb geproefd. Ik heb een hele schema bij dit voorbeeld opgesteld en ik was heel erg blij om eindelijk iets zeker te weten. 
Ik weet dat Milka chocola met Oreo koekjes erin lekker is, omdat ik die al eerder heb geprobeerd. Dus je weet iets, als je het al eerder hebt gedaan. Je moet ervaring opdoen om iets te kunnen weten. 
Logisch, leek me.
Ik kwam thuis en mijn Milka chocola lag op mijn bureau, opeens gesmolten. Ik probeerde het eraf te likken en het smaakte vreselijk. Help, ik weet niks! 

Hebben jullie ooit hierover nagedacht? Weten jullie iets? Vertel me! Ik wil het ook weten. :)

No comments:

Post a Comment