27.5.13

nieuwe, oude telefoon

Lieve lezers, ik heb een belangrijke mededeling voor jullie. 
Ik begin volwassen te worden! Whaaa! Mensen die me niet zo goed kennen, moeten weten dat ik al 19 ben en me toch gedraag als een klein kind. Ik hou niet van serieuze zaken. Foei. Toch merk ik dat ik me steeds meer bezighoud met mijn zaken. Zoals mijn verzekeringen, medicijnen, rekeningen die mijn ouders voor me betalen. Ik begin die dingen te begrijpen en ook hoe duur en belangrijk ze zijn. Ik meen het echt, tot nu toe vond ik het helemaal niks. Daarom volgt daaruit mijn andere mededeling: ik ga een stuk serieuzer worden, ook qua schrijven. 
Ik heb een iPhone 4, al bijna 3 jaar. Mijn abbo wordt steeds verlengd en ik krijg steeds mails binnen dat ik misschien wil overstappen naar iets anders. Ik zal dat even uitleggen. Ik betaal bijna niks en ik heb onbeperkt alles: internet, sms, bellen. Maar, dat wilde ik dus niet doen, want ik heb dat ooit genomen, dus laat dat maar zo staan, ik vind het zo goed. Dat was zo, maar toen besloot me pa dat ik het zelf moest gaan betalen. Ik kreeg dat geld op me rekening gestuurd, maar me pa wilde dat ik het zag gebeuren. Ik had opeens ipv 89 euro op me rekening bijna niks. Het begon me te irriteren dat mijn geld zomaar wegging. Daarom ging ik op zoek naar iets anders. Om T-mobile te irriteren, heb ik mijn abbo opgezegd en gezegd dat ik niks meer bij hun wilde. Even serieus, je kunt echt niks goed regelen bij hun en ze zijn zó níét vriendelijk! Foei. Daarom ga ik een simlockvrij nieuwe, oude telefoon nemen. Ja, zo'n oud schatje waarmee je echt alleen kan bellen en sms'en. Zo bepaal ik hoeveel ik per maand betaal en... zal ik geen internet meer hebben. 
Dat wordt zeker even wennen, maar ik ben ook bewust geworden van hoe anders mensen tegenwoordig zijn. Mijn vriend en ik ook, knuffelen onze telefoons vaker dan elkaar. Mijn moeder praat met mij meer via facebook dan dat ze naar me kamer toeloopt. Vind ik niet leuk! Dus ik zal eraan wennen en uiteindelijk wordt het toch beter. :) Maar, om toch makkelijker te kunnen leven dankzij smart-dingen, zal ik gaan sparen vanaf nu voor een netbook, zo eentje die je als laptop en als tablet ook kan gebruiken. Super handig zal dat zijn.. Dan kan ik in de pauze het even pakken en iets schrijven voor me blog. :) En ik zal het allemaal van me eigen geld doen. Omdat ik volwassen begin te worden. ENG!  
Dus nu even terug naar het schrijven: ik wil ook serieus gaan schrijven, dus niet net als nu, gewoon ff me gedachten neerzetten.. :D Maar echt stukken met inhoud enzo. Waar ik serieus over nadenk en controleer en.. ja een beetje net als vroeger, maar dan beter. Leuk, leuk, denk ik. :)  Het leven is zoveel minder leuk sinds ik al die serieuze zaken heb ontdekt.. Maar, ik blijf het leuk vinden op mijn eigen manier! 

Tips voor jullie: 
-begin niks bij T-mobile, ze zijn irritant;
-koop een netbook, het is cool. 

Knuffels,
katie

No comments:

Post a Comment