12.11.13

Látás #2

Sajnos nincsenek jó híreim.. 
Elmenten anyával és a barátommal a klinikára, ahol 15 perc várkozás után kb 5 perc alatt megvizsgálták a szemeim. Nagyon durva gépeik vannak! Eddig nem is tudtam, hogy léteznek ilyenek.. Elöször egy kicsi lyukban képeket kellett néznem, majd egy kicsi lyukból belefújtak levegöt a szemembe és végül egy utolsó kicsi lyukból annyi fény jött, hogy utána 5 percig piros foltokat láttam.. :D és ezek a kicsi lyukak kidobtak egy csomó papírt arról, hogy milyen is a szemem. Ezek után visszaküldtek a váróhelységbe, ahol majdnem egy órát kellett ülnünk.. Az asszisztens egész végig csak telefonált és egyszercsak egy ilyen beszélgetésre figyeltem fel:
'Egyáltalán nem lehetséges, hogy maga a mütét után egyedül menjen haza. A mütét alatt fájdalomcsillapító cseppeket kap a szemébe, ami köbö a mütét utánra elveszíti a hatását és nagyon fog fájni a szeme, annyira, hogy ki se fogja tudni nyitni.'
Egy nagy szemekkel körbenéztem a teremben és egy idösebb néni kedvesen rámnézzet:
'Nem, az nem úgy van ám.. nekem már megvolt a mütét, nem is fájt utána csak kicsit..'
Mikor már majdnem megnyugodtam, végre behívtak az orvoshoz. 
A doki közölte, hogy borzalmasan vékony a (Google fordító szerint) szemhártyám. Mondván a mütét során abból kéne nem is keveset eltávolítani, lehetetlen végrehajtani a mütétet az én szemeimen. Ami lehetséges, az egy másik fajta mütét, melyen egy lencsét helyeznek be a szemedbe, ami életed végéig ott is maradhat. Azzal csak az a baj, hogy a szemem nem stabil és azt a mütétet csakis egy stabil szemem végeznek el, mondván a lencsét nem lehet késöbb kicserélni. A doki aztmondta, hogy várjak még pár évet, menjek vissza minden évben és ha majd stabil a szemem, csak akkor legyen mütét, ha akarom.Nekem azzal a mütéttel csak az a bajom, hogy a hely, ahová ö azt a lencsét akarja bemüteni, nem annyira ártalmatlan, mint a lézeres kezelés. Az a lencse beljebbre kerül, szóval egy komolyabb mütétröl van szó.. és nem tudom, hogy én biztos akarok-e egy olyan mütétet.. Még nem döntöttem el, de még van pár évem gondolkozni a doki szerint.. ja, és ez a lencsebehelyezös mütét ÖTSZÖR annyiba kerül, mint a lézeres kezelés.. :(
Szóval, most kicsi le vagyok csüggedve... 
Viszont volt egy, egyetlen egy jóhíre is a dokinak. Mint kiderült, a szemüvegem, amit most hordok csak -9dpt-s. A szemeim romlottak, most -10dpt-sek. Ehhez képest a szemészeten aztmondták, hogy a szemeim 10-11dpt-sek és a szemüvegem is olyan erös. Én jobban hiszek a klinika szuper-gépeinek, szóval a szemeim nem is olyan rosszak, mint gondoltam. :) Naja, egy kicsit jobbak.. 
Hamarosan majd megyek tehát szemészetre, hogy legyen új szemüvegem.. biztos, hogy szólni fogok arról, hogy a klinikán mást mértek.. Nem is beszélve arról, hogy régebben kaptam lencséket is, pedig az én vékony (még mindig Google fordító..) szemhártyám túl vékony és még jó, hogy idegesítette a szemem.. Kiváncsi vagyok mit fognak mondani.. :) 

Egyenlöre ennyit a szemeimröl.. még gondolkozom azon a másik mütéten..

No comments:

Post a Comment