8.12.13

sütés..

Találtam legutóbb a nappaliban egy újságot, tele mindenféle karácsonyi sütivel. Úgy döntöttem, hogy egy párat majd decemberben megsütök, úgy, mint ahogy anya is minden évben egész decemberben sütit süt. 
Mivel már tudok "zacskós browniet" csinálni, gondoltam csak recepttel is sikerülni fog. Az újságban volt egy Toffee Brownie nevezetü dolog, úgyhogy olyant csináltam elöször. Ne felejtsük el, hogy anya a konyhatündér, én meg épp az ellenkezöje.. 
Szóval a recept szerint kellett bele karamellás fagyi, de az nem volt, szóval improvizáltam: majd olvasztok bele karamellát. Kellett bele só, de hát ez édes süti, úgyhogy só nem kell bele. A recept végén 300 farentheit-re kellett beállítani a sütöt, de ezt akkor még nem tudtam, szóval gondoltam csak elírták, és nem 300 fok, hanem 200-ra kell beállítani a sütöt. Valahány ounces csoki kellett bele, de mivel nem tudtam mennyi az, ezért beleraktam az egész táblacsokit. Ennyit a receptröl meg a változtatásaimról. Ezek után elkezdtem megcsinálni.
Elfelejtettem elolvasztani a vajat, szóval addig nyomkodtam bele a cukrot, míg össze nem keveredtek. A karamellaolvasztás egyáltalán nem olyan egyszerü, mint képzeltem. A mikróban nem lehet, szóval beleraktam egy edénybe és fel a tüzre! Elkezdett pattogni meg égni, úgyhogy megint improvizáltam a karamellával: beleraktam egybe a darabkákat, remélve, hogy majd a sütöben elolvad. Vajat sikerült olvasztanom másodszorra, söt, egybe beleolvasztottam a csokit is. Az utolsó lépés az volt, hogy rétegesen egymásra kellett rakni a csokis keveréket meg a karamellás keveréket. Aztán be a sütöbe! 
Az eredmény egy szép réteges sütemény lett, aminek a belsejében karamella és csokidarabok voltak. Volt egy vékony csokis réteg alul, középen egy fehér, amire nem nagyon jöttünk rá mitöl fehér.. és a tetején volt mégegy csokis réteg. A kép szerint ami az újságban volt, mindenhol sötétbarna volt a süti. De egyébként finom lett. :D

Aztán kicsit elbátorodtam, de nem akartam feladni. Úgy döntöttem, választok valami egyszerübbet. Egy sima csoki sütikét választottam, amihez csak 5 hozzávaló kellett és azt is csak össze kellett keverni. A recept szerint másfél 'cup' vaj kellett bele, de mivel szerintem képtelenség a vajat belevarázsolni egy kör alakú edénykébe, gondoltam improvizálok. Anya is mindig úgy csinálja: fejböl tudja mennyi kell bele és ha kevergetni, szokott néha még rakni bele egy kicsit többet. Elsöre valami porszerü izé lett belöle, szóval raktam bele mégtöbb vajat, amitöl egész jó állaga lett. Tökre büszkén hagytam egy órát állni, de nem történt vele egyébként semmi. Mondván tökre örültem, hogy jól sikerült eddig, gondoltam csinálok szivecske alakú sütiket a sima kis gombócok helyett. Egész aranyosak lettek. Aztán beraktam a sütöbe, ez alkalommal elöször átszámoltam hány fok is az a farenheit. 20 percig kellett sütni, vagy amíg kész nem lett. 20 perccel késöbb még puhák voltak sütik, szóval vártam még. Fél órával késöbb még mindig puhák voltak a sütik, úgyhogy gondoltam biztos elírták a receptet, tovább kell várni és kész. Idöközben megjött a barátom, szóval beszélgettünk várakozás közben. 5 percenként megnéztem a sütit, de nem akart megkeményedni.. Aztán egy órával késöbb úgy döntöttünk, lesz ami lesz, kivesszük és megesszük. A sütöben ugye van az a lámpa, ai világít a dolgokra, és attól olyan sápadtnak tüntek a sütik. De mikor kivettük öket, majdnem feketék voltak. Borzalmas íze volt. Mikor anya hazaért, neki egyböl feltünt, hogy szét van égetve a süti. Mikor közöltem, hogy egy órával tovább sütöttem, mint kellett volna, csak nevetett. Világosbarna szivecskék helyett lettek fekete szivecskék. :D

Ha valaki kérne, még van mindkét sütiböl.. elég lassan fogy. :)

Most olyan érzésem van, hogy lehet, hogy mindenkinek jobb lenne, ha csak egyszerüen abbahagynám a próbálkozást.. De olyan cuki sütit találtam! Ha lesz idöm, majd csinálok olyant.. Elöre is elnézést... :D

No comments:

Post a Comment