30.12.13

Voornemens 2014

Het is tijd om goede voornemens op te stellen voor 2014, zodat ik straks gelijk kan beginnen! :) Ik wil het met jullie delen, want misschien hebben jullie er ook iets aan.

1. Meer gaan sporten
Ik ben misschien dun, ook al eet ik elke dag een hele taart, maar ik ben alsnog niet helemaal gezond bezig. Soms kan ik dagen achter elkaar blijven zitten. Ik loop doordeweeks altijd naar school en naar huis en met me werk moet ik ook bewegen, maar toch ben ik niet fit. Daar wil ik iets aan gaan doen, door meer te gaan sporten. Ik heb hiervoor 3 plannen bedacht, ik zie nog wel welke gaat werken.

  • Vaker onze Wii gaan gebruiken
  • Weer gaan paardrijden
  • Om de twee dagen gaan rennen voor een half uurtje, of gaan leren beter fietsen.

2. Misofonie omzetten in iets positiefs
Ik merk dat ik steeds meer prikkelbaar ben als iemand in me omgeving aan het kauwen is en het is echt vervelend. Ik moet me letterlijk inhouden om niet uit te barsten, maar dat kan toch niet altijd zo gaan.. Ik heb besloten om er iets positiefs van te gaan maken, ook al weet ik nog niet precies wat. Ik kan het eenmaal niet negeren, dus ik ga het anders proberen aan te pakken. Hiervoor heb ik tot nu toe maar 1 plan, maar ik denk nog na...

  • In plaats van mijn aandacht te richten op geluiden die mij prikkelen, gaan focussen op andere geluiden die ik om me heen hoor, zoals een auto die aan komt rijden of een vogeltje die wegvliegt. 

3. De juiste mensen vinden
Ik ga alleen met mensen omgaan die ook met mij willen omgaan en niet alleen om me te misbruiken. Ik ga stoppen met moeite doen voor mensen die geen moeite voor mij zouden doen. Hiervoor heb ik geen plannen, maar wel een aantal gedachten over personen die ik niet meer zo vaak hoef te spreken en met wie ik vaker zou willen spreken.

4. Geld sparen voor mijn studie
Geld interesseert me nooit echt, maar sinds dat de middel is die mij bij mijn doel kan brengen, ga ik het ophopen op mijn rekening. Sinds ik geen weekendplannen meer heb, ga ik een baantje zoeken voor in het weekend. Mijn geld moet sneller toenemen dan hoe het nu gebeurt, dus ik moet er iets aan gaan doen. Behalve dat ik mijn geld gelijk op me spaarrekening ga zetten, heb ik nog geen concrete plannen.

5. Minder nadenken
Iedereen weet dat ik een echte dagdromer ben. Maar het is niet goed voor me. Ik moet echt minder gaan nadenken en meer genieten van wat er nu allemaal gebeurt.

  • In plaats van nadenken over wat er zou gebeuren, daadwerkelijk iets doen
  • Vaker aan niks denken, gewoon me hersenen uitzetten
  • Niet zoveel stressen over dingen!

Ik ga aan het einde van elke maand kijken wat ik heb bereikt en wat nog anders kan. :)

No comments:

Post a Comment